Een nieuwe rol en een nieuw team; het verhaal van Manuella
- 1 januari 0001
- 01-01-01
- Geschreven door Neeltje Meijler
- Neeltje Meijler
- 3 minuten leestijd
- 3 min
Ze is voor ons al jaren niet weg te denken. En nu heeft ze een nieuwe functie binnen Seven Stars. Als Sales Support: onze Manuella. We spreken Manuella over haar nieuwe rol. En hoe deze tot stand is gekomen. Want voordat Manuella deze uitvoerde, bestond deze rol nog niet binnen ons bedrijf. Nieuwsgierig naar haar verhaal? Lees verder!
1Hi Manuella, een nieuwe functie: sales support. Vertel, wat houdt dat in? En hoe is het zo gekomen?
“Als salessupport ben ik het verlengstuk van de Accountmanagers. Zowel in- als extern. En samen met de Accountmanagers ben ik verantwoordelijk voor het accountproces. Dat gaat van prospecting tot de contractuele afhandeling. Voor zowel opdrachtgevers, professionals als partners.
Omdat ik toe was aan nieuwe uitdaging ben ik gaan kijken wat mijn mogelijkheden waren. Dit heb ik vervolgens met mijn leidinggevende besproken. Hij was enthousiast en toen is het balletje gaan rollen. Ik ben heel blij dat ik de stap heb gezet die ervoor zorgt dat ik nu kan doen wat ik leuk vind!”
2En wat deed je hiervoor? Waar zit de overlap? En waar het verschil?
“Ik deed voorheen contractmanagent en secretariaatswerkzaamheden. Ik verricht nog steeds contractuele werkzaamheden, maar is het meer onderdeel van, in plaats van mijn volledige functie. Ik bied de accountmanagers nu ondersteuning bij de administratie en secretariële werkzaamheden. Bijvoorbeeld als contactpersoon voor alle vragen omtrent financiën, inzetten en contractmanagement. Ik ga regelmatig met hen mee op pad. En doordat er veel meer vragen mijn kant op komen, heb ik veel meer contact met relaties dan voorheen. En dat is iets wat ik erg leuk en belangrijk vind. Ik ga een moeilijke vraag of lastig gesprek niet uit de weg. Dat zie ik juist als een uitdaging!”
"Werken in teams stimuleert de eigen ontwikkeling en de inzet van talenten.“
3Waarover gaan onze opdrachtgevers, partners en professionals met jou in contact komen?
“Dat kan van alles zijn! Ik ben de vraagbaak van ons multidisciplinaire team. Dus is er een vraag vanuit een professional, opdrachtgever of partner? Dan is het mijn taak om zo snel mogelijk daar een antwoord op te vinden. Is het een vraag waar ik het antwoord niet op weet? Dan zet ik het door naar de juiste persoon of ik ga op zoek totdat ik het antwoord weet!”
4Je hebt het over multidisciplinaire teams, wat houdt dat precies in?
“We werken met diverse disciplines in 1 team. Daarmee bedoel ik: recruitment, sales, werving & selectie en administratie zitten allemaal in 1 team. Dat betekent dat we binnen het team dezelfde opdrachtgevers, partners en professionals bedienen. Werken in teams stimuleert de eigen ontwikkeling en de inzet van talenten. Doordat we werken in zelfsturende teams vraagt dat veel betrokkenheid. Het gaat voelen als een eigen onderneming.
Afbeelding: het team van Manuella. Van links naar rechts: Manuella, Raoul, Cheyenne, Karen en Astrid.
Waar we voorheen apart op een afdeling zaten, werken we nu als multidisciplinair team echt nauw samen. Dat betekent dat ik voorheen naast een collega zat die niet met dezelfde opdrachtgevers te maken had. Waardoor we geen informatie en kennis met elkaar konden delen. En zo de opdrachtgever niet optimaal konden helpen. Het was heel gezellig, maar wanneer iemand op vakantie ging, moest ik me echt gaan verdiepen in andere opdrachtgevers. Dat kost veel tijd. Om de opdrachtgever zo snel mogelijk te helpen, wordt afwezigheid van een collega nu bij het betrokken team belegd. Dat gaat sneller en zo verandert er voor onze externe relaties weinig in het contact. Dat werkt voor iedereen prettiger!”
5En hoe bevalt dit? Werken in teams?
“Ik vind dat heel erg fijn. Er is meer ruimte voor eigen ontwikkeling. En er is meer capaciteit en kennis om de opdrachtgever zo goed mogelijk te bedienen. Doordat we zo’n divers team hebben qua functies en persoonlijkheden, kunnen we veel van elkaar leren.
Zoals ik hiervoor al zei, we zorgen met ons team voor dezelfde opdrachtgevers. Wanneer het nodig is, bijvoorbeeld tijdens vakantie, ziekte of verlof, nemen we in het team elkaars taken over. Dat zorgt ervoor dat mijn functie heel afwisselend is. In noodgevallen is het werk ook makkelijk geregeld. Iedereen in het team weet alles van de opdrachtgevers waar wij als team voor werken. Het werken in teams heeft mijn werk écht leuker gemaakt. Nu zou ik het niet meer anders willen hebben!”
"Doordat we zo’n divers team hebben, kunnen we veel van elkaar leren.“
6Hoe profiteren opdrachtgevers, partners en professionals van deze manier van werken?
“Ik merk dat er veel sneller wordt geschakeld. Er staat voor onze relaties een compleet team ter beschikking dat altijd up-to-date is over ontwikkelingen en zaken die spelen. Daardoor kunnen we snel schakelen! Kandidaten worden sneller gevonden, vragen worden sneller beantwoord en bij verlof of vakantie valt een proces niet stil.”
7Tenslotte: De missie van Seven Stars is het creëren van werkgeluk door vanuit oprechte aandacht en een sprankelend proces de perfecte match te realiseren. Hoe draagt jouw nieuwe functie aan meer werkgeluk voor jou?
“Ik had een idee, en ik wilde wat veranderen in mijn vorige functie. Na een aantal jaar wilde ik een andere rol en hierover had ik een idee. Dit heb ik voorgesteld aan mijn leidinggevende, geheel buiten mijn comfortzone. En er werd naar mij geluisterd. Natuurlijk ging dit niet over één nacht ijs. Maar het is wel gelukt. Daardoor kan ik nu doen wat ik leuk vind. En kan ik mijn collega’s helpen met en aan hun successen. Dat maakt ons hele team blij!”
Wil je ons hele team bekijken? Klik hier!