Inloggen
Fotoimpressie
Nieuws

Feedback is cruciaal

  • 10 juli 2018
  • 7/10/2018
  • 2 minuten leestijd
  • 2 min

Seven Stars maakt gebruik van het recruitmentsysteem Carerix. Het verzamelen van feedback vindt Seven Stars erg belangrijk, zowel bij de kandidaten als de klanten. In een interview met Ratecard en Carerix gaan Tristan en Viviënne in op de rol van feedback, het doel van het gebruik van de feedbacktooling Ratecard en de resultaten tot nu toe. Lees verder voor het interview:


De rol van input, feedback en suggesties
Seven Stars onderscheidt zich van de concurrentie door voorgestelde professionals niet alleen qua kennis en ervaring te koppelen aan de vraag van de opdrachtgever, maar ook wat betreft hun soft skills. Hoewel er altijd wordt gewerkt vanuit de opdrachtgever, staat de kandidaat centraal. Seven Stars probeert zich continu te verplaatsen in een kandidaat en zetten graag deze extra stap. Tristan is er als Spark Manager verantwoordelijk voor dat de "Spark" overal terugkomt en dat de organisatie zich blijft ontwikkelen. Tristan is continu op zoek naar mogelijkheden om de organisatie te verbeteren, intern én extern onder het motto "We make IT Spark". Viviënne houdt zich als Recruitment Consultant vooral bezig met het vinden van de meest geschikte kandidaten voor de opdrachten. Als Communicatieadviseur richt ze zich zowel op de interne als externe communicatie.

“Als je je als organisatie continu wilt ontwikkelen is feedback cruciaal.”

Tristan: "Als je je als organisatie continu wilt ontwikkelen is feedback cruciaal. Ik geloof er niet in om vanuit een kantoor te bedenken wat onze doelgroep wil, zonder contact met mensen zelf te hebben. We gaan daarom continu in gesprek met onze kandidaten en klanten om input, feedback en suggesties op te halen. In mijn rol probeer ik deze input te verzamelen en te vertalen naar concrete verbeterplannen, zodat we elke dag een beetje beter worden."

Viviënne: "Klant- en kandidaatonderzoek houdt een organisatie scherp. Vanuit Seven Stars zijn we hiermee bezig. We horen het graag als we iets goed doen én als we iets kunnen verbeteren. Feeling houden met de markt en wat de klanten en kandidaten belangrijk vinden is cruciaal in onze branche."


Doelstelling van de inzet van feedbacktooling
Viviënne: "Ik denk dat wij al goed weten waar we goed in zijn en waar we minder goed in zijn. Toch is het goed om dat daadwerkelijk te vragen aan de mensen waarvoor je het doet. Je hebt toch altijd een blinde vlek, zowel met betrekking tot je kracht als met je ontwikkelpunten. Daarom besloten wij om er niet van uit te gaan dat we het allemaal weten, maar het daadwerkelijk aan onze doelgroep te vragen."

Tristan: "Ons doel was dus, meer en beter inzicht in hoe de markt ons ziet."


Het gebruik van Ratecard als feedbacktool
Tristan: "De implementatie van de uitvraag van feedback over het hele proces verliep soepel. Nu we in verschillende fases van ons proces feedback willen gaan verzamelen, is het iets ingewikkelder. Uiteindelijk bleek deze implementatie ook relatief simpel. Wij werken met recruitmentsoftware Carerix. Ratecard heeft een koppeling met Carerix. Binnen een paar uur was de activatie geregeld en werd de informatie van de kandidatendossiers binnen Carerix geschoten naar Ratecard. Op dit moment vragen wij feedback uit aan alle kandidaten die via ons zijn ingezet. Dit verloopt goed. Daarnaast zijn we druk bezig met het inrichten van feedback verzamelen tijdens het recruitmentproces. Onder andere na een kennismaking bij ons op kantoor, na een intakegesprek bij onze opdrachtgevers en nadat zij mogen starten of zijn afgewezen. We vinden het wel belangrijk om onze kandidaten niet te overspoelen met vragen, dus less is more."

Viviënne: "Nu is het nog een kwestie van de juiste vragen formuleren en dan gaan we live! Vanaf dan krijgen kandidaten geautomatiseerd in sommige fases van ons proces het verzoek om hun feedback op onze dienstverlening te geven."


Het resultaat van Ratecard als feedbacktooling
Tristan: "Dankzij het gebruik van Ratecard weten we beter wat we goed doen en waar we kansen laten liggen. Doordat de meeste kandidaten ervoor kiezen om feedback niet anoniem te geven, zijn we in staat geweest om interessante gesprekken te voeren met kandidaten die suggesties voor verbeteringen hebben."

Viviënne: "Absoluut! Ratecard is gebruiksvriendelijk, werkt intuïtief en verrijkt onze kandidaten dossiers binnen onze database in Carerix. Het heeft ons als organisatie verder geholpen."

Tristan: "Het contact met Robbie Sakkers (CEO Ratecard) verloopt ook super. Hij staat altijd meteen voor je klaar als je vragen hebt, even Skypen en het is geregeld."


Deel deze update

Nieuws

Seven Stars trotse hoofdsponsor van Zwolse MudRun!

Op 7 juli vindt in Zwolle de tweede editie van de Zwolse MudRun plaats. Na het succes van de Hoge Laarse MudRun van vorig jaar organiseert...

lees meer
Over ons

"Zodra je gelukkig bent in je werk, doe je de juiste dingen"

Marius is algemeen directeur van Seven Stars. Het begon allemaal op een zolderkamer in Stadshagen. Marius besloot in 2005 de detacheringsbranche...

lees meer
Nieuws

Gezocht: IT-professionals voor vaste functies

Seven Stars is thuis in Detachering. Hiermee zorgen we dat onze opdrachtgevers beschikken over precies die extra capaciteit en expertise die ze...

lees meer